• Magyar (HU)
  • Deutsch
  • English (UK)

2013-as Moltopera produkciok

kiajánló

 Kattintson a képre nagyításért, vagy töltse le PDF-formátumban IDE kattintva!
Bővebb leírást az "Előadásaink" menüpont alatt érhet el.

 

Giacomo Puccini: Bohémélet

Denevér

Előadások

2013 .január 31. - Pécsi Nemzeti Színház

Összefoglaló

Bohémélet - hogy élünk mi? A Bohémélet a világ ötödik legtöbbet játszott operája. Mi izgatja az embereket máig a nyomorgó művészeket, szerelmi tragédiát és nem kevés önfeláldozást megjelenítő darabban? Miért szeretne annyi ember művész lenni? Milyen szabályok vonatkoznak a "bohémekre"? Ez az opera ablakot nyit egy sokak által álomvilágnak hitt életmódra, amelyet azonban más nézni és más megélni... A legnagyobb operaslágerek, mint Mimi áriája, a Kabát-ária vagy a híres Rodolfo-Mimi kettős Pavarotti, Callas és Ghiaurov hangján szólalnak meg az emlékezetünkben, most azonban fiatal magyar tehetségek éneklik őket: a Moltopera Társulat tagjai és vendégművészei. Célunk, hogy (köz)érthetővé és szerethetővé tegyük az opera műfaját, ne kelljen se zenei előképzettség se más előtanulmány az előadásaik megértéséhez. Átlagéletkorunk huszonpár év - akárcsak a szövegkönyv szerint. Egy órás magyarázó keresztmetszetet adunk elő, amely kifejezetten az opera műfaját nem ismerőknek szól. Hogyan értsünk és szeressünk meg egy ilyen régi és ennyire bonyolult műfajt? A Moltopera bohémjei erre keresik a választ.

Bővebben: Giacomo Puccini: Bohémélet

Varázsfuvola (tradicionális)

Denevér

Előadások

2012. augusztus 12. - Sziget Fesztivál (Porondszínház)

2012. szeptember 28 - Ajka, Nagy László Művelődési Ház 

Összefoglaló

Főhősünk, Tamino, az emberek világából egyszercsak a csodák világába érkezik. Megmenekül a sárkánytól, de az igazi próbatételek még csak most következnek. Mi az igazság? Ki kinek a pártján van és miért nem rohannak el Sarastro palotájából a menekülő fiatalok? Bele lehet-e szeretni egy képbe első látásra?

Mozart talán legismertebb operája, talán a zenetörténet legismertebb operája - amit senki se ért. Dramaturgiai önellentmondások és furcsa képek-fordulatok maradnak meg a legtöbb nézőben a darab után. A Moltopera tisztázni szeretné ezeket és amellett, hogy olyan ismert bravúráriák hangzanak fel, mint az Éj Királynő bosszúáriája, a Képária vagy Sarastro imája az előadás végére a közönség közelebb kerül a darab történetének megértéséhez is.  

Bővebben: Varázsfuvola (tradicionális)

Parasztbecsület - hétköznapi lovagok

parasztbecsület

Előadások

2012. március 22. - Pécsi Nemzeti Színház 

Összefoglaló

Egy vérbeli verista opera, amelyben minden szereplő vétkes. Lola elcsábítja Turiddut, Turiddu megcsalja a menyasszonyát, Santuzza elárulja a férjét, Mamma Lucia behunyja a szemét, Alfio gyilkos lesz. A szicíliai kisváros főterén egyetlen (Húsvét-) délelőttön játszódik le a mind az öt szereplő életét gyökeresen megfordító dráma, amit a szerző egyetlen órába sűrít - a Moltopera pedig narrált keresztmetszetként még jobban lerövidíti a zenei anyagot. Ami marad, az esszencia, társadalmi csapdák, szerelmek, kapcsolatok és elvárások esszenciája.

Nagyzenekar helyett egy szál zongorával, délolasz tablók helyett jelzésszerű díszletekkel kell megmutatnia mindezt a Moltopera Társulatnak, de nem idegen tőlük a feladat: számos nagyoperát mutattak már be hasonló körülmények között. Ami azonban minden eddiginél nagyobb kihívást jelent majd: ezt a rendkívüli belső feszültségektől szétrobbanó drámát a közönségtől két méterre állva adhatják elő. Ez az operajátszásban szokatlan helyzet azonban megteremti a lehetőségét, hogy igazán közel, a szicíliai kisváros főterén érezhessük magunkat. 

Bővebben: Parasztbecsület - hétköznapi lovagok

Hogyan éljünk túl egy ária-estet?

Denevér

Előadások

2012. február 15. - Nádor Terem

2012. március 11. - Nádor Terem

2012. április 29. - Aranytíz Kultúrház

2012. június 30. - Antheis konferencia

2012. augusztus 12. - Sziget Fesztivál (Porondszínház)

2013. január 6. - Gózon Gyula Kamaraszínház

Összefoglaló

Az opera unalmas? Banális? Avitt? Szerintünk is!

A Moltopera tisztában van vele, hogy egy áriaestet legtöbbször túl kell élni és kevesen vállalkoznának arra, hogy értékes szabadidejüket többszáz éves zenék hallgatásával töltsék. De akkor miért lettünk operaénekesek? Mi vonz huszonpáréves fiatalokat ebben a műfajban? Célunk, hogy ezt bemutassuk és nem csak magas zenei minőségre törekszünk (nemzetközi versenyeken díjazott énekeseinkkel), de szeretnénk bebizonyítani, lehet az opera XXl. századi műfaj is.

A darabválasztás (ismert, könnyen emészthető, de igényes áriák és együttesek) mellett a könnyed hangvételű narráció teszi estünket élvezhetővé minden korosztály és minden közönség számára. Ráadásul a kötetlen felépítés miatt minden alkalomhoz jól testre szabható, terjedelemben és mondanivalóban flexibilis műsor, ami után többé már nem kell csak túlélni - élvezni is lehet.  

Bővebben: Hogyan éljünk túl egy ária-estet?

A denevér (Die Fledermaus)

Denevér

Előadások

2012. február 27. - Pécsi Nemzeti Színház 

Összefoglaló

Die Fledermaus - Dráma a bécsi felső tízezerben (DE NEm VÉRes)

Batmannek lenni nem mindig jó – ezt Dr. Falke tudja a legjobban. Ha a férjet elítélik és börtönbe akarják zárni, de a férfi, akit a feleség mellől elvisznek otthonról nem a férj – nos, ez bár összetett helyzet, de legtöbbször ez sem előnyös. Ha a férj eközben meghódít egy ismeretlen nőt, aki viszont a felesége – ez lehetne pozitív, de esetünkben ez sem az. Ha a szobalányból művésznő lesz és egy estére lovagok keresik a kegyét – ez jó hír, de lovag-e a lovag? Nem csoda, ha a börtönőr is megzavarodik, amikor két csinos, báli ruhás hölgyet zár a cellába és bár ő részeg, mégsem az italtól lát kettőt a főszereplőből.  Narrációval, magyarázatokkal kiegészített koncertszerű operett-keresztmetszet, amelynek a végén kiderül, mi is volt a rászedett „Batman” bosszúja. És végezetül egy jó hír: eláruljuk, a sok kuszaságnak mégis Happy End lesz a vége. 

Bővebben: A denevér (Die Fledermaus)

Varázsfuvola! Szeretem! (kortárs)

aranytiz-plakat

Előadások

2012. november 3.. - Művészetek Palotája

 

 

 

 

 

Összefoglaló

Sok a kérdés, a válaszokat viszont nehezen találjuk - akár mi magunk, akár hőseink. Fiatal szereplőinknek is be kell járniuk a maguk hosszú útját: hogy kiheverjék a háttérben húzódó családi traumát, felfedezzék egymásban a párjukat, és egymáséi lehessenek. Aztán hogy a mese világa segít Taminónak, Paminának és Papagenóéknak a válaszok megtalálásában, vagy a hipnózis ad kulcsot szeretethez-szerelemhez, kiderül a MoltOpera társulatának első egész estés előadásából.

Vegyünk egy rémálomként vissza-visszatérő, lánya boldogságát tönkretevő anyósjelöltet, egy sokkos, kifejezésképtelenné vált vőt és egy közéjük szorult magányos menyasszonyt. Helyezzük őket egy saját auráját tisztogató, bogaras professzor és segítői gondoskodásába, akik bábterápiával mondatják ki a bennszakadt szavakat. Sózzuk meg egy szerelemkereső, gyermeki Papagenóval és egy észre sem vett Papagenával. Melegítsük fel fáradt, régivágású vagy éppen lelkesedő személyzettel, akiknek cselekvései hőseink fejében valóság és vízió keverékévé válnak, és tegyünk hozzá ingás hipnózist, pókhálót, Moltoperát. Az eredményt két felvonásban, minimális körítéssel tálaljuk.

Bővebben: Varázsfuvola! Szeretem! (kortárs)

Menotti: A telefon

Denevér

Előadások

2013. május 16. Pécsi Nemzeti Színház

Összefoglaló

Az olasz származású amerikai zeneszerző, szövegíró Gian Carlo Menotti (1911-2007) munkássága még nem igazán ismert a magyar közönség előtt, annak ellenére, hogy Menotti mind zeneszerzőként, mind az operaélet szervezőjeként ismert és elismert volt. A telefon című, 1947-ben írt, kétszereplős operáját számos előadás után 1965 a Metropolitanben is bemutatták. Humoros történet egy udvarló ifjúról, Benről, kinek legnagyobb vetélytársa nem egy másik férfi, hanem a technika vívmánya, a telefon. A cselekmény szemernyi iróniáját erősíti a zenei gyökerek különös elegye, a darab nagy része musicalre emlékeztető dallamokból épül fel, ám a legváratlanabb pillanatokban csendülnek fel szokatlan harmóniák, s az énekeseket is igencsak próbára tevő, technikai virtuozitást igénylő áriák. A darab tulajdonképpen egy ötvenes évekbeli musical mögött megbújó tartalmas, sok értelmezési lehetőséget nyújtó opera.  

 

 

Szereposztás

Sipos Marianna / Göncz Renáta - Lucy
Mikecz Kornél / Ágoston László - Ben

Megjelent kritikák